2023年度ロータリー米山記念奨学生の募集が開始されました。
申込希望する学生は必ず募集要項をよく読み、該当する方のみ手続きを行ってください。
◆
募集要項ダウンロード
※日本語版のみ
◆
主な応募資格
・在籍課程&学年
学部課程: 2023年4月に3・4年に在籍する者
修士課程: 2023年4月に1・2年に在籍する者
博士課程:2023年4月に2・3年に在籍する者
・年齢
1978年4月2日以降生まれの者
・他機関からの奨学金等
採用時に国内外の他機関から奨学金や研究助成金を受給しない者
◆
応募手続き
『手書き』で『日本語』で『黒ポールペン』を使い『はっきり』と記入すること。
①米山記念奨学生申込書(所定の様式を募集要項からダウンロード)
②顔画像データ(3か月以内に撮影したもの。詳細の規格は募集要項参照)
③経歴書(所定の様式を募集要項からダウンロード)
④指導教員からの推薦状(所定の様式を募集要項からダウンロード)
※必ず自分で所属の指導教員に直接依頼をして下さい
※手書きでなくwordも可能であるが、A4サイズで同じ項目を記載すること。
⑤研究計画書(所定の様式を募集要項からダウンロード)
⑥小論文(所定の様式を募集要項からダウンロード)
⑦日本における前年度の成績表、あるいは提出可能な最近の成績表
※現在、1年生の方は、成績発表後に前期のみの成績証明書を提出して下さい。
⑧合格通知(研究生のみ)
※奨学金に採択された場合、本学の大学院への合格発表後に提出して下さい。
尚、募集要項にある、「在留カード」は事務局にありますので、提出不要です。
◆
本学からの推薦人数
最大2名
※本学からの申込希望者が3名以上の場合は、学内審査を行った上で推薦します
◆
書類提出先
西九州大学神埼キャンパス学生支援課担当徳永
◆
学内申込締切
2022年9月15日(木)正午
※上述①~⑦の書類の提出完了日。不備がある場合は受け付けられませんので、極力事前に担当者に書類の確認を行ってください。
※④については指導教員から学生支援課に直接提出するように依頼してください。
※締切を過ぎた書類はいかなる理由であっても受け付けませんのでご了承下さい。
◆
選考スケジュール
①11月下旬~12月下旬頃、面接の予定通知
※応募者は必ず面接参加をしないといけません。
②翌年1月~2月、合否決定
ご不明な点は本学学生支援課担当の方までご連絡下さい。
The application for Rotary Yoneyama Memorial Scholarship 2023has started.
If you are interested, please go through the application guideline very carefully and only those who are eligible will be allowed to apply for it.
◆
Application Guidline
※Only Japanese version is available
◆
Main Eligibility
・ Educational Level & Grade
Undergraduate:For those who will be a junior or senior as of April 2023
Master :For those who will be a 1st or 2nd year student as of April 2023
Doctor :For those who will be a 2nd or 3rd year student as of April 2023
・Age
Must be born later than April 2nd 1978
・Scholarship from other institutions
You can't receive such scholarships or research grants after you pass this memorial scholarship.
◆
Procedures
For the designated forms, you MUST fill out "clearly" in "Japanese" by "handwriting" using "black ballpoint pen".
① Application form ( Download the designated form from the guideline)
②Headshot ( Must be taken within 3 months. Refer to the guideline for the detailed spec)
③ CV ( Download the designated form from the guideline)
④Reference from your academic advisor( Download the designated form from the guideline)
※Request your teacher by yourself.
※ It can be typed with Word but the size must comply with A4.
⑤Research Plan ( Download the designated form from the guideline)
⑥Essay (Download the designated form from the guideline)
⑦The latest transcript available in Japan
※Currently if you are in the 1st year of our school, you can use the transcript for the second half semester.
⑧Letter of Acceptance ( Only for research students)
※ In case you are granted a scholarship, submit the letter after you pass the exam.
You don't have to submit the data of your residence card.
◆
Spots available
Up to two students
※We will screen the applicants internally once we receive the applications from more than 3 students.
◆
Place for submission
Mr.Nakashima, Student Support Division, Kanzaki Campus, Nishikyushu University
◆
Deadline
Thursday Noon, September 15th, 2022
*This is the date you are required to complete the submission of the above documents from ①to ⑦. We won't accept any documents with errors, so we recommend you to check the documents with the person in charge beforehand as much as possible.
*Only for the document ④, please ask your academic advisor to submit to the student support department directly.
*We won't accept any documents submitted later than the above deadline.
◆
Screening process
①Notify the expected date for the interview sometime between late Nov and late Dec.
※All the applicants must participate in the interview.
②The final result will come out around Jan or Feb next year.
Please feel free to inquire with the Student Support Division if you have anything unclear.