2021年度(前期受入)の外国人研究生を募集します。関連書類は下記のリンクよりダウンロードできます。
We'd like to make an announcement about recruiting foresign research students for Spring Semester 2021.
Please access the link and download the files.
<DOWNLOAD FILES>
ある程度日本語力のある留学生の募集に特化しているため、日本語版のみの書類しかありません。予め御了承下さい。
We are sorry that only the Japanese version is available since we are mainly targeting those who have certain levels of Japanese proficiency.
もし申請者が本学の海外協定校出身である場合、入学料を50%減免しています(減免後の金額を表示しています)。
If the applicant is from our partner universities abroad, we can exempt the admission fee by 50%.
(The amount shown in the guideline are the reduced prices)
正規留学生の場合、日本語力に応じた減免制度も利用できます。
For the regular international students, a tuition exemption program depending on Japanese proficiency level is also available.
※詳細は下記URLを参照下さい。
*For more information, you can refer to the following URL.
http://www.nisikyu-u.ac.jp/en/international/expenses.html
正規課程に申し込みをする前に、まずは研究生をしてみることをお勧めします。そうすることで、更に高みの教育のための大きな投資をする前に、本学やここの生活が本当に合っているかどうかを確かめることができます。
We highly recommend that the applicant firstly studies as a research student before deciding to apply for our regular courses. This way they will be able to see if our school and the lifestyle here is a good match before they make a big investment for higher education.
関連書類を準備する際は下記の事項に御留意下さい。
Please note the following statements when preparing the relevant documents.
1)申請書は必ず手書きにすること
Application form MUST be handwritten.
2)学生の日本語力を確かめるために、申請書は日本語のみで作成下さい。
Application form MUST be made only in Japanese so that we can also make sure the applicant's Japanese proficiency level.
3)証明書については日本語版か英語版のみを受け付けます。その他の言語については、日本語か英語の翻訳を添付すれば可能です。
We only accept certificates made in either Japanese or English. For other languages, it is acceptable to attach the Japanese or English translation.
4)指導を受けようとする指導教員の承認印を事前に受けること。連絡方法は下記参照。
You must get approval from your desired academic advisor beforehand. Please refer to the following for how to make contact.
出願期間:2021年2月15日(月)~3月5日(金)
APPLICATION PERIOD: from Mon Feb 15th ~ Fri Mar 5th, 2021
<希望する指導教員との連絡方法/How to contact with your desired academic advisor >
下記の教員リストを確認し、リストから希望する指導教員を一人選んで下さい。
Please check our faculty information below and choose the teacher you desire to study with from the list
http://er.nisikyu-u.ac.jp/DYU0220
選択後に、1月15日までに研究生入学願書・履歴書と研究計画書と併せて教員名を文末の国際交流センター事務局までお伝え下さい。
After choosing the academic advisor, let us know the name of the teacher along with the completed motivation letter, resume and research plan BY JANUARY 15th to the contact email address below.
事務局の方で該当教員に指導教員として担当してもらえるかの確認をします。もし問題なければ、正式な研究生の申し込みを行って下さい。
The admin staff will confirm with the teacher if he or she is available to be an academic advisor. If the reply is positive then you are ready to submit the documents officially.
【注 意】
①今後の新型コロナウイルスの感染状況により、研究生の受入中止もあり得ますので、予めご了承下さい。
②指導教員の承認をもらえたとしても、研究生として合格できるとは限りません。
【NOTE】
①Due the future infectious situation resulting from the new corona virus, there is a chance that we might cancel this year's program.
②Receiving the approval from your advising teacher doesn't necessarily mean you will pass the admission process.
Please feel free to ask us any questions.
国際交流センター事務局
International Exchange Center Administration Office
nky_gakusei@nisikyu-u.ac.jp